Wednesday 13 July 2011

Dr. Tekak, hidung dan telinga - HNO Ärtz



kenapa buruk sangat tajuk tu yea :D .. mungkin ada nama yang lebih canggih diluar pengetahuan aku? ..tapi tittle tu mmg aku translate habis dari german
So, pagi tadi ada appointment dengan doktor ni untuk Adam sebab sebelum ni dia selalu agak kurang berjaya masa ujian pendengaran sebelum sebelum ni..untuk bunyi yang terlalu perlahan tahap 1 & 2 agaknya.. reason? sebab asal ada 'Hörentest' je dia selsema, and asal dia selsema je time tu jugakla diorang buat 'Hörentest'.. bukan lawak ni,, kisah benarr ..
Selain tu, aku kena admit jugak akan sesuatu yang pelik dihidapi Adam ni.. macam serius je kan.. setiap sebulan atau max. 3 bulan, dia akan mengalami rasa sakit yang amat sangat dalam telinga dia.. paling teruk waktu malam and for sure lah mama dia jugak kena mengadap.. lepas 1-3 malam kesakitan yang amat sangat, akan berlaku lah letusan gunung berapi 'ear wax' dia tu.. benda ni dah berlaku sejak setahun setengah yang lepas kot..
Yes, aku dah cakap dgn doktor dia, tapi dia cakap ok.. its normal .. ada ke patut?
Sebab kalo aku yang tidak berapa pakar tengok dengan bantuan torchlight, aku nampak telinga dia macam tertutup oleh taik telinga atau something yang pada mata kasar aku x berapa nak normal.. tapi x kan nak argue lebih lebih kan, argue pulak dalam deutsch ..ada terkehel lidah aku..
dan perkara ni berlarutan sampailah baru baru ni, aku berdegil nak jugak pegi jumpa doktor pakar macam tajuk di atas..'nak pegi jumpa doktor doktor lain kena ada surat dari pediatric'..
so ,tadi dia ada prescription 'ear drop' . . and akan disusuli dengan appointment next week.. hopefully x da apa yang serius atau pelik..


hörentest - ujian pendengaran


No comments:

Post a Comment